GA Tarragona | Canviant el secretari administrador
GA · Col·legi de Gestors Administratius de Tarragona
gestors, administratius, col·legi, oficial, Tarragona, gestions, tràfic, fiscal, laboral, comptable, empreses, gestores, adiministrativos, colegio, oficial, tráfico, gestiones, contable, empresas, col·legi gestors administratius Tarragona, col·legi de gestors administratius, colegio de gestores administrativos Tarragona
271
post-template-default,single,single-post,postid-271,single-format-standard,bridge-core-1.0.4,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,qode_grid_1300,hide_top_bar_on_mobile_header,qode-content-sidebar-responsive,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-18.0.6,qode-theme-bridge,disabled_footer_bottom,qode_header_in_grid,wpb-js-composer js-comp-ver-6.9.0,vc_responsive

Canviant el secretari administrador

Per algun motiu que ha d’estar en l’ADN del homus horizontalis (benvolguts antropòlegs, si no existeix una categoria pròpia per a l’ésser humà que evoluciona i fa xarxa social vivint en una comunitat de propietaris, hauria d’haver-la), canviar de secretari administrador professional de la comunitat és un glop de difícil gestió per als propietaris, que planteja una infinitat de preguntes.

En la destitució d'un secretari administrador aliè a la comunitat cal distingir entre el càrrec orgànic i la relació mercantil.

Pel que fa al càrrec que ostenta en la comunitat, si se li destitueix en una reunió degudament convocada, amb el suport de la majoria simple dels propietaris, no hi ha acceptació alguna que esperar. No fa falta que la rotació en el càrrec inclogui a la de qui tingui la presidència, encara que és freqüent que el descontentament aconsegueixi tots dos. Es comunica la decisió, se li demana que retorni la documentació que té en la seva poder i ja està. En tot cas deixa d’exercir el càrrec, amb independència que ho faci de bon grat. Si està autoritzat en el banc per a veure els comptes (o, en els casos més extrems, per a disposar de fons), és necessari notificar a l’entitat bancària la situació. Sense capacitat de pagament, s’acaben les seves funcions.

Quant a la relació mercantil, si no hi ha un contracte (a vegades s’inicia el treball per una simple acceptació d’un pressupost) la relació es rescindeix sense més, abonant-li els treballs que pugui tenir pendents. Si hi ha un contracte pot haver-hi una penalització a la comunitat de propietaris per resolució abans del termini de vigència acordat. L’administrador professional és un proveïdor més, els seus honoraris han de ser liquidats en funció del que s’hagi pactat amb ell. Si es destitueix el president també est passa a ser propietari ras, amb la seva capacitat d’opinió i participació incòlume.

En la destitució d’un secretari administrador aliè a la comunitat cal distingir entre el càrrec orgànic i la relació mercantil.

I si no retorna la documentació? Aquesta és una pregunta freqüent sobre una acció improbable, a to amb l’alarmisme negatiu que també forma part de la identitat del homus horizontalis. Els fitxers amb les dades personals són de la comunitat. Han d’estar donats d’alta i tornar a ella, amb un tancament comptable i la resta de la documentació (llibre d’actes, contractes amb proveïdors, reclamacions judicials pendents, deutors, factures, …).

L’administrador no és la comunitat, es limita a executar els acords que aquesta adopta, recaptar les quotes, supervisar el funcionament dels serveis, reparar el que es trenca i estar pendent de fer els pagaments. A vegades exerceix de mediador entre els veïns, en altres de portador de males notícies (les bones sempre troben un propietari ben disposat a donar-les), en altres d’assessor, i, no poques vegades, de psicòleg. En general, una vegada s’ha acabat la relació professional, són els primers a retornar el que ja sobra i desitjar sort al qual passi a fer aquest treball.

Fins i tot si l’administrador es mostrés reticent a facilitar tots o alguns dels documents en el seu poder, la transició a un nou secretari és possible, només que una mica més lenta i farragosa. Les dades dels veïns (compte de domiciliació, identificació, telèfon, adreça de contacte …), no desapareixen ja que depenen d’ells mateixos. Els proveïdors d’una comunitat de propietaris no solen ser nombrosos: manteniment d’ascensors, companyia elèctrica, companyia d’assegurances, servei de neteja, serralleria, electricitat i petites reparacions. La major part d’ells són fàcilment identificables pels propietaris. Si envien el correu a l’administrador en lloc de la comunitat cal notificar-los la nova adreça i demanar-los les factures de l’any en curs i l’anterior. A més de les factures, que facilitin contractes mercantils, si el tipus de treballs que realitzen el requereixen. Els càrrecs en el compte bancari també ajuden a analitzar la cadència de pagaments i els càrrecs que puguin ser habituals.

Anem, que no hi ha gens insalvable. Excepte el mal glop d’acomiadar-se, clar.